Pobuda Ustavi se! v letu 2019 poteka že tretje leto, letos s kar dvema sloganoma Ustavi se! … In povej. Ustavi se! … In prisluhni. Letošnje sporočilo pobude je torej opozarjanje na pomen in potrebo dvosmerne komunikacije.
Letošnja akcija se je začela 6.6.2019 z okroglo mizo na kateri so sodelovali strokovnjaki in ambasadorji Matic Munc, Eva Kovač, Sašo Rebolj, Jasna Knez in Mateja Bobek, povezovala pa jo je Polona Požgan.
Matic Munc, psiholog, predavatelj in pisatelj je prisotne izzval z mislijo: “Mladi niso neumni, ne smejo pa postati obešalnik za naše težave.” S tem je poudaril težo in hkrati priložnost, ki jo prinaša družina kot osnovna celica, kjer se otrok nauči prvih veščin komunikacije. Eva Kovač, organizacijska psihologinja je predstavila svoje izkušnje, kako se neosvojene spretnosti v komunikaciji lahko odražajo na delovnem mestu. Opozorila je, da konflikt običajno zaznavamo z negativno konotacijo, a za to ni potrebe. Če znamo konflikte reševati, je to odlična priložnost za napredek. Sašo Rebolj, dr. med. zdravnik družinske medicine, direktor zdravstvenega doma dr. Julija Polca Kamnik je iz prakse predstavil, kaj pomeni delovati v večjem kolektivu, kot je na primer zdravstveni dom s 187 zaposlenimi. “Samo delo z bolniki je odgovorno in resno. Še posebej, ko sporočamo slabe novice o zdravstvenem stanju. Zato je pomembno, da se zdravniki in zdravstveno osebje učimo komunikacije. Te veščine ne smejo biti prepuščene samoiniciativnosti posameznikov.”
Poleg zgoraj omenjenih so ambasadorji akcije Ustavi se!, ki se je leta 2017 začela kot vseslovenska javna pobuda z misijo prvič spodbuditi odkrito javno razpravo o posledicah prehitrega tempa življenja, tudi: Ana Ostrički, Jasmina Kozina Praprotnik in Urban Praprotnik, Vesna Milenković, Sašo Rebolj, Mario Sambolec, Leonida in Albert Mrgole, Jasna Knez, Eva Kovač, Katja Mlakar, Jan Golja, Nipke, Mateja Bobek, Urša Krišelj Grubar, Jan Kok, Anja Oman, Nomi Hrast in Gregor Pirc z društvom Onkoman. Nastala pa je na pobudo Anje Vogrič in Andreje Verovšek iz Med.Over.Net.
Projekt ima podpornike v javnem in zasebnem sektorju
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti poudarja: “Vlaganje v ljudi in dobre medsebojne odnose je največ kar lahko storimo za družbo kot celoto“. Med podporniki so tudi Mercator: “Pogovor ni le posredovanje in sprejemanje informacij. Je tudi pot, je odnos, je rešitev in včasih je pogovor celo zdravilo. Zato povejmo in prisluhnimo. V Mercatorju tokrat govorimo o Onkomanih in če boste prisluhnili, lahko skupaj pomagamo. Da ne bo ostalo le pri besedah.” in Lidl Slovenija: “Kot podjetje stremimo k temu, da lahko posameznik izrazi, kaj ga teži, kaj si želi ali kakšne ideje ima. Na podlagi tega potem dejansko iščemo rešitve in dokazujemo, da je vse, kar je povedano, tudi slišano. Zavedamo se namreč nujnosti dvosmerne komunikacije.“